Sampul Surat Hari Pertama Pos Malaysia

So far Pos Malaysia has announced 2000 folders were produced. Pos Laju – Pos Malaysia.


Sampul Surat Hari Pertama Pelancaran Pos Malaysia Berhad

Inovasi Pos Malaysia Tarikh Keluaran 9 Oktober 2020 Denominasi RM130sen X 3 reka bentuk.

Sampul surat hari pertama pos malaysia. Pos Malaysia mengeluarkan 4 keping setem lembaran setem lembaran cenderamata sampul surat hari pertama dan folder. Calculate your postage rate send and track your parcel. Pada 28 April 2011 keluaran 62011 Pos Malaysia mengeluarkan sampul surat hari pertama yang bertajuk SetemKu.

Berikut ialah sedikit maklumat mengenai FDC tersebut. September 21 2013 Pos Malaysia mengeluarkan lebih kurang 15 edisi sampul Surat Hari Pertama. Sampul Surat Hari Pertama FDC.

Pemangku Ketua Pegawai Eksekutif Malaysia Azlan Shahrim berkata pelaksanaan rekabentuk setem khas ini juga merupakan satu sejarah baru buat Pos Malaysia. Sampul Surat Hari Pertama merupakan sampul yang dikeluarkan pada hari yang sama setem peringatan dikeluarkan. Perkhidmatan pos diperkembangkan dengan penghantaran bungkusan surat berdaftar perkhidmatan insurans pengiriman wang wang pos dan kiriman wang serta perkhidmatan perbankan.

KUALA LUMPUR 30 Jan. Pos Malaysia mencetak tiga jenis setem berharga 30 sen 50 sen dan RM1dan satu jenis sampul surat Hari Pertama Pertabalan baginda-Foto BERNAMA. Sentiasa berbincang dengan rakan-rakan pengumpul lain terutama setiap kali bertemu ketika pameran setem membantu beliau mencari koleksi yang kurang.

On 08 April 2021 the Philatelic Bureau cancellation is 01 April 2021. Cop rasmi tanda pos hari pertama adalah berbeza dengan cop pembatalan biasa yang digunakan di pejabat pos pada hari-hari biasa. Kalau hantar surat guna pos ekspress surat boleh sampai dalam 1-3 hari maksudnya kalau guna pos biasa anda standby lah dalam seminggu.

Ia bermula di Negeri-Negeri Selat yang terdiri daripada Pulau Pinang Melaka dan Singapura. RM290 FDC dengan Lembaran Mini. Pelancaran Pos Malaysia Berhad.

First Day Cover 2013. Bergantung pada jarak dan zon surat yang dihantar. Perkhidmatan pos telah wujud di negara ini pada awal tahun 1800an.

Setem yang masing-masing berharga RM060 dan RM080 sekeping ini hanya dicetak sebanyak 200000 keping untuk setiap reka bentuk katanya kepada pemberita ketika memperkenalkan setem dan sampul surat sempena Hari Pos Sedunia 2018 di Pejabat Pos Besar di sini baru-baru ini. Kakitangan Pos Malaysia Tantia Ayunny Mohd Ridzuan menunjukkan setem Yang Dipertuan Besar Negeri Sembilan Tuanku Muhriz Ibni Almarhum Tuanku Munawir dan Tunku Ampuan Besar Negeri Sembilan Tuanku Aishah. Set itu hanya boleh didapati pada 8 Ogos dan berharga RM2040 setiap set.

Pos Malaysia Berhad akan mengeluarkan setem kenang-kenangan dan sampul surat hari pertama sempena 25 Tahun Pemerintahan Sultan Perak Sultan Azlan Shah. Pada tahun 1935 Kesatuan Pos Malaya telah dibentuk dengan. First Day Cover Sampul Surat Hari Pertama added 25 new photos to the album.

Beliau yang memperoleh Sampul Surat Hari Pertama pada tahun 1970 terus menanam minat untuk memburu koleksi-koleksi awal yang dikeluarkan Pos Malaysia. One stop destination for sending parcels via Pos Laju and e-commerce solutions for your business. You can also buy online in Pos Malaysia website or sometime even on Shopee official Pos Malaysia store.

Manakala Hong Post pula mengeluarkan 4 keping setem lembaran setem lembaran cenderamata sampul surat hari pertama pek cenderamata dan pek cenderamata khas yang mengandungi setem-setem kedua-dua buah negara dan wilayah autonomi. RM5780 Dapatkan setem khas ini di semua pejabat pos dan mulai 31 Julai 2019 Bagi peminat dan pengumpul setem jangan lepas peluang anda. Menurut Penolong Pengurus Setem dan Filateli Pos Malaysia Diyana Lean Abdullah setem kenang-kenangan itu dihasilkan dengan kerjasama kerajaan negeri sebagai menghargai sumbangan Sultan.

Setem khas Jubli Emas Rukun Negara. Perkhidmatan pos telah ditubuhkan kemudiannya di tempat-tempat lain mulai 1877 hingga 1910. Pos Malaysia mengeluarkan sampul dan setem khas bersempena istiadat Pertabalan Sultan Perak ke-35 yang akan dijual kepada orang ramai bermula 7 Mei ini.

Pos Malaysia Berhad akan mengeluarkan 520000 keping koleksi setem dan 50000 sampul surat hari pertama menampilkan tempat pelancongan bertemakan tapak warisan dunia esok. Lagi jauh lokasi penerima surat dengan anda maka lagi lambat surat akan sampai contoh. Hantar surat dari Semenanjung Malaysia ke SabahSarawak.

RM050 FDC dengan Setem. Pos Malaysia juga akan menjual edisi khas sampul surat pertama mengandungi satu sampul surat dan empat setem berlainan. Daripada dikenali sebagai Jabatan Perkhidmatan Pos Jabatan Pos mulai tahun 1992 Pos Malaysia Berhad memulakan perubahan besar dalam sejarah dengan kelulusan dalam pengurusan.

2020-10-09 Hari Pos Sedunia. Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Pos Malaysia Syed Md Najib Syed Md Noor berkata siri. Kuala Lumpur General Post Office cancellation will be Kuala Lumpur.

Yasmin menasihatkan pengumpul setem agar membuka Akaun Pesanan Tetap Soda untuk menikmati kemudahan menerima setem dan produk filateli lain tanpa perlu beratur panjang di pejabat pos.


Set Of 12 First Day Cover Sampul Surat Hari Pertama By Pos Malaysia Antiques Stamps On Carousell


1998 First Day Cover Sampul Surat Hari Pertama Antiques Stamps On Carousell


Malaysia Fdc Sampul Surat Hari Pertama Jambori Malaysia 1974 With Complete Set Stamps Year 1974 Shopee Malaysia


Set Of 3 First Day Cover Sampul Surat Hari Pertama By Pos Malaysia Antiques Stamps On Carousell


Malaysia Stem Stem Pos Biasa Siri Kebangsaan Sampul Surat Hari Pertama Antiques Stamps On Carousell


1971 Butterfly Stamp First Day Cover Malaysia Stamp Sampul Surat Hari Pertama Setem Shopee Malaysia


Set Of 4 First Day Cover Sampul Surat Hari Pertama Stamps By Pos Malaysia Antiques Stamps On Carousell


First Day Cover Sampul Surat Hari Pertama Posts Facebook


Stem Pos Kenang Kenangan Without Stamp Dan Sampul Surat Hari Pertama Without Stamp Antiques Stamps On Carousell


First Day Cover Sampul Surat Hari Pertama Posts Facebook


Set Of 12 First Day Cover Sampul Surat Hari Pertama By Pos Malaysia Antiques Stamps On Carousell


3 Sampul Surat Hari Pertama First Day Cover Hobby Collectibles For Sale In Sungai Nibong Penang Mudah My


Pos Malaysia Lancar Koleksi Setem Seni Ukiran Dan Kraf Prebiu Com


Fdc Malaysia Day 2020 Pos Malaysia


Set Of 12 First Day Cover Sampul Surat Hari Pertama By Pos Malaysia Antiques Stamps On Carousell


Sampul Surat Hari Pertama Wikiwand


Sampul Surat Hari Pertama Wikiwand


Set Of 14 First Day Cover Sampul Surat Hari Pertama By Pos Malaysia Antiques Stamps On Carousell


Sampul Surat Hari Pertama Malaysia Myfdc